Ulaştırma Bakanı Binali YıldırımUlaştırma Bakanı Binali Yıldırım, duble yolların tamamlandığını, yeni hedeflerinin ise Türkiye'yi baştan başa duble demiryolları ile donatmak olduğunu söyledi.

TCDD Genel Müdürlüğü, Vaestelpine (VAE) Grubu ve KARDEMİR ortaklığında, Çankırı'da yüksek yızlı tren makas fabrikası kurulacak. TCDD Genel Müdürlüğü'nde yapılan imza törenine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, TCDD, VAE ve KARDEMİR yetkilileri katıldı.

Yeni hedef  22 bin kilometre
Törende konuşan Bakan Yıldırım, Türkiye'nin 2003 yılından beri bir değişim sürecinde olduğunu söyledi. Bakan Yıldırım, "Bugün demiryolları için yeni bir hizmetin yeni bir tesisin imzalarını atacağız. Bu ortaklık kolay olmadı, çetin görüşmeler sonunda üretim için bir araya geldik. Emeği geçen herkesi kutluyorum. 2003 yılında göreve geldiğimizde 15 bin km duble yol yapacağız dedik bunlar hayal dedi. Bugün duble yol 17 bin km'yi geride bıraktı, 2012 yılında 22 bin km'yi gerçekleştireceğiz. Yollar bölünüyor hayatlar birleşiyor." dedi.

Zaman duble demiryolu zamanı
Bakan Yıldırım ayrıca 2 bin km'lik hızlı tren demiryolu ağının devam ettiğini, yeni hedeflerinin duble demiryolları olacağını kaydetti. Yıldırım, “Daha birçok Yüksek Hızlı Tren demiryolu hattını faaliyete geçirmeye karar vermiş bir demiryolu var. Artık zaman duble demiryolları zamanıdır. Duble yollarda görev tamamlanmıştır bundan böyle önümüzdeki hedef Türkiye'yi baştan başa duble demiryolları ile donatmaktır” dedi.

Çankırı'da kurulacak fabrikanın, yüksek hızlı tren hatları ile yerel yönetimlerin gelecek 10 yılda 150 milyon dolara ulaşması beklenen makas ihtiyaçlarını karşılaması hedefleniyor. Ağır taşımacılığa ve hızlı tren hatlarına uygun modern makas üretimini gerçekleştirecek olan fabrika, TCDD Çankırı Makas Fabrikası bitişiğinde kiralanan yaklaşık 21 bin 500 metrekarelik arazi üzerine kurulacak. Fabrikada TCDD'nin yüzde 15, VAE Grubu'nun yüzde 51 ve KARDEMİR'in yüzde 34 payı olacak. 5 milyon euro sermaye ile kurulacak fabrikada, ilk yıllarda 10 milyon euroluk yatırımla yaklaşık 140 kişi istihdam edilecek. Yüzde 62 oranda yerlilik hedefleyen fabrikada, yılda 500 adet ağır taşımacılığa, 100 adet de yüksek hıza uygun makas üretilecek ve kurulu kapasitenin yüzde 10'unu ihraç edecek.

Kurulacak tesis, Türkiye'de yapımı devam eden ve planlanan yüksek hızlı tren hatları ile yerel yönetimlerin gelecek 10 yıllık süre içinde 150 milyon dolara ulaşması beklenen makas ihtiyacını karşılamayı hedefliyor.